دانلود گزارش تخصصی معاون پرورشی تشویق دانش آموزان متوسطه اول به پوشیدن چادر با راه حل های مناسب و با فرمت word و قابل ویرایش در تعداد 25 صفحه که یکی از کاملترین فایل های گزارش تخصصی معاون پرورشی ویژه متوسطه اول از وبسایت بانک فایل درسی معلمان (درسی فایل ) می باشد
دانلود گزارش تخصصی معاون پرورشی تشویق دانش آموزان متوسطه اول به پوشیدن چادر با راه حل های مناسب
فرمت فایل: word و قابل ویرایش
تعداد صفحات 25 صفحه
قسمتی از مجموعه
چکیده
چادر برای دختران مانند صدفی می ماند که مروارید بسیار ارزشمندی را در خود محفوظ می دارد.دختران می توانند با پوشیدن چادر با پوشش مناسب تری در جامعه خود حظور پیدا کنندو با احساس امنیّت بیشتری در خیابان ها رفت و آمد کنند.آنان از زیبایی فراوانی بر خوردا هستند و باید از آن به نحواحسن استفاده کنند و باید بدانند که برای سربلندی و موفقیت آنان هم در این جهان و هم در جهان ابدی با یستی که مراقب رفتار و کردارشان و همچنین مواظب حجاب اسلامی خود نیز باشند.
زمانی که دختران چادر را به سر می کنند و وارد جامعه خود می شوند به همه مردم نشان میدهند که هنوز هم دخترانی پیدا می شوند که پیرو راه حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) و دیگر بانو های سرشناس تاریخ جهان اسلام هستند.این موضوع معضل بسیاری از دانش آموزان چادری است که عده کثیری از آنها به خاطر دشواری سر کردن چادر و حمل وسایل مدرسه، چادر را کنار می گذارند. اینجاست که استفاده از چادرهای مدل دار مانند چادر ملی و چادر دانشجویی و… برای آسان سازی حجاب مطرح می شود. هم چنین دانش آموزان می توانند از هد سر و ساق دست های کوتاه برای حفظ حجاب خود در مسیر رفت و آمد مدرسه استفاده نمایند. اما نکته قابل تأمل این است که آیا همه این چادرها حجاب کامل هستند؟ تحقیق و انتخاب چادر مناسب در بین چادر های مدل دار موجود در بازار بستگی زیادی به والدین دارد. در مسیر حفظ حجاب، اولیاء و مربیان مدرسه نیز بسیار تأثیر گذار هستد. آنها می توانند با برگزاری اردوهای تفریحی برای دانش آموزان همراه با چادر، تجربه یک روز چادر سرکردن، یک روز حفظ کامل حجاب با هر پوشش مناسبی، طرح محرم سازی مدارس برای راحت تر بودن دانش آموزان و یا استفاده از مکان هایی مثل مجموعه های ویژه بانوان از فعالیت هایی است که می توانند یاری بخش دانش آموزان دختر در تشویق و حفظ چادر آنها باشند.
مقدمه
مقام معظم رهبری: »توجه کنید که هیچ بحثی در زمینه های مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد، اگر متأثر از آن باشد، خراب خواهد شد. مثلا بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطی است. نه اینکه من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من میگویم چادر بهترین نوع حجاب است.« حیا، عفاف و پوشش، تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام، برای گران بها کردن و حفظ موقعیت خود در برابر مرد، به کار برده است تقریبا. همه بر این نکته تأکید دارند که حیا و عفت، قدر و قیمت زن را بالا میبرد. تمام مردان اعم از خواستگار، شوهر، محارم و نامحرمان، برای زن با حیا، احترام قائلاند و زن بی حیا و بی آزرم را حقیر میشمارند.»ویل دورانت« (روان شناس معروف آمریکایی) میگوید: »زنان دریافتند که دست و دلبازی، مایه ی طعن و تحقیر است و این را به دختران خود یاد دادند.« منزلت ناشی از حیا که نقطه ی مخالف بی حیایی و به قول ویل دورانت دست و دلبازی است به گونه های مختلف تعبیر شده و هر اندیشمندی، به شکلی بازتاب آن را در زندگی زن، به توضیح نشسته است.ویل دورانت حیا را کمین گاهی میداند که زن با استفاده از آن میتواند همسر مورد نظرش را برگزیند یا مطابق دلخواهش اصلاح نماید: »حجب و حیا برای دختران همچون وسیله ای دفاعی است که به او اجازه میدهد تا از میان خواستگاران خود، شایسته ترین آنان را برگزیند یا خواستگارش را ناچار سازد که پیش از دست یافتن بر وی، به تهذیب خود بپردازد. موانعی که حجب و عفت زنان، در برابر شهوت مردان ایجاد کرده، خود عاملی است که عاطفه و عشق شاعرانه را پدید آورده و ارزش زن را در چشم مرد بالا برده است.« خانم »جینا لمبروزو« (روان شناس معروف ایتالیایی)، تداوم عفت و حیای زن را مهم شناخته و دلدادگی مرد را در این رابطه، مؤثر میداند: »بدون شک منشأ حجب و حیای زن را در عشق و علاقه میتوان یافت. وقتی که زن، مرد را به خویش علاقه مند و خود را نسبت به او متمایل میبیند، ـ منظور ـ اصل خود نمایی و جلوه گری از بین میرود. «استاد مطهری» « بر این باور است که عفت و حجاب برای زن، هم وسیله ی تصاحب دل مرد و هم حایل و مانع در برابر گرفتاران به جنون جنسی و انگیزهی تجاوز است: »حیا، عفاف، ستر و پوشش، تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام، برای گران بها کردن خود و حفظ موقعیت خود در برابر مرد، به کار برده است … زن همان گونه که متوسل به زیور، خود آرایی و تجمل شد که از آن راه، قلب مرد را تصاحب کند، متوسل به دور نگاه داشتن خود از دسترس مرد نیز شد. دانست که نباید خود را رایگان کند بلکه میبایست آتش عشق و طلب او را تیزتر کند و مقام خود را بالاتر ببرد … به طور کلی رابطه ای است میان دست نارسی و فراق از یک طرف و عشق، سوز و گران بهایی از طرف دیگر یعنی عشق در زمینهی فراقها و دست نارسیها میشکفد.« زن هر اندازه متین تر، با وقارتر و عفیف تر حرکت کند … به احترامش افزوده است »…جلال الدین بلخی«، این معنا را چنین به نظم آورده است:
آب غالب شد برآتش از نهیب *** ز آتش او جوشد چو باشد در حجیب
چون که دیگی حایل آمد هردو را *** نیست کرد آن آب را کردش هوا
ظاهرا بر زن چو آب از غالبی ***باطنا مغلوب و زن را طالبی
یعنی، مرد چونان آب است و زن چونان آتش، اگر این دو بی هیچ مانعی در ارتباط با هم قرار گیرند، آن کس که مغلوب میشود، خاموش و سرد و بی خاصیت میگردد، زن است ولی اگر میان این آب و آتش، ظرفی حایل شود، آتش سرد و بی خاصیت نمیشود؛ بلکه میتواند با حرارت دایمی خود، وجود مرد را گرمایش و به غلیان و شور وا دارد. استاد مطهری میگوید: »مرد در عمق وجودش از ابتذال، تسلیم و رایگانی زن متنفر است و عزت، استغنا و بی اعتنایی او را میستاید. مردی وجود ندارد که آرزوی داشتن همسر عفیف و با حیا را در سر نپروراند یا از زیستن درکنار چنین زنی، لذت نبرد.« چرا تأکید بر حجاب و عفاف زن است؟ زن و مرد در طبیعت، هر یک گرایشها، انگیزه ها، توانها و کارکردهای خاص خود و آسیبها و ضرورتهای ویژه ی خود را دارند. این است که در کنار تشویق او به ایجادجذابیّت مثبت برای همسر خود، وی را از به کارگیری این توان در زمینه های نادرست بر حذر داشته و از او خواسته است تا با حجاب، عفاف و حیا بر نیروی جذابیّت آفرینی خویش فایق آید و آن را مدیریت کند. برخی از روان شناسان بر این باورند که هم زمان با آغاز دوران بلوغ، احساس تشخیص هویّت نیز خودنمایی میکند؛ همانگونه که پسران در این مقطع سنی به سلطه جویی میاندیشند. در دختران حالت انقیاد، جذب و قدرت جلب توجه آشکار میشود و در نتیجه علاقه ی پوشیدن لباسهای زیبا، آرایش کردن، با عشوه سخن گفتن، با ناز قدم بر داشتن و بروز حالتهای مادرانه در آنان طبیعی است ولی در مرحله ی تکامل بلوغ و تعیین هویّت انسانی زنان باید به جای جذب همه ی مردان، تنها به یک مرد توجه کرده و دیگر تواناییهای جسمی و روحی خود را صرف سازندگی کنند. البته این خطر وجود دارد که رشد شخصیت توقف پیدا کند و دختران به موجودات کاملا گیرنده تبدیل شده، همیشه اسیر توجه دیگران باشند. امروز این خطر به صورت جدیتر مطرح است. در بسیاری از جوامع بشری این توقف به گونه های مختلف مورد تشویق قرار میگیرد. ظهور زنان بیبند و بار و عشوه گر در پرده ی سینماها و تلویزیون، نقش معرفی و الگو را دارد. »در آیه ی 31 از سوره ی نور، خداوند به زنان مسلمان دستور میدهد که پوشش های خود را بر روی گریبان هایشان بیاندازند.» «خمر« که در این آیه آمده است به معنای »لباسی است که زن با آن، سر و سینه ی خود را میپوشاند« که به ظاهر چیزی شبیه مقنعه یا بزرگتر از آن است.در آیه ی 33 سوره ی احزاب، خداوند نیز میفرماید: »ای پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر خود را بر خود فرو پوشند. این مناسبتر است، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند و خدا آمرزنده و مهربان است.« برای جلباب که در این آیه آمده است، دو معنا ذکر شده است:-1 پوششی که سر، گردن و بالاتنه را میپوشاند. (مقنعه) -2 چیزی که تمام بدن را بپوشاند. (چادر)اگر کسی بتواند به شکل صحیح از چادر استفاده کند، به طور حتم چادر حجاب برتر است زیرا حکمتهای حجاب در چادر بیشتر یافت میشود، گرچه پوشیدن چادر واجب نیست. حجاب، منحصر در چادر و حتی مانتو نیست، بلکه هر لباسی که غیر از وجه و کفین (دستها تا مچ) را بپوشاند و موجب تحریک و جلب توجه نامحرم نگردد، کافی است ولی باید توجه داشت که همان طور که بقیه ی واجبات دارای مراتب مختلفی میباشند حجاب نیز دارای مراتب خوب، متوسط و خوبتر است و چادر حجاب برتر بانوان محسوب میگردد.
فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل را جهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.
در صورت نداشتن رمز دوم میتوانید از طریق پیامک-تلگرام-ایتا-روبیکا یا واتس آپ(شماره 09306359679) پیام بفرستید تا محصول شما را ارسال و مبلغ را کارت به کارت فرمایید همچنین در صورت نداشتن برای خرید میتوانید از ایمیل زیر جهت خرید استفاده نمایید
تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته
(ایمیل drsifile@yahoo.com) – (تلگرام : drsifile@)
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.